Vår Process

Med Confidens unika inkassoprocess kan man välja att starta med en betalningspåminnelse eller direkt med ett inkassokrav. Här under får du en översikt hur processen fungerar.

Processen steg för steg

1. Betalningspåminnelse

Om fakturan inte betalas i tid skickar Confidens ut en påminnelse.

2. Inkassokrav

Confidens skickar ut ett inkassokrav till gäldenären.

3. Uppföljning och Kommunikation

Confidens kontaktar gäldenären vid utebliven betalning.

4. Eventuell avbetalningsplan

Confidens kan i samråd med kunden erbjuda en avbetalningsplan.

5. Rättsliga åtgärder

Om gäldenären fortfarande inte betalar kan Confidens vidta rättsliga åtgärder.

6. Verkställighet

Om domstolen beslutar i kundens favör kan Confidens använda verkställighetsåtgärder som exempelvis utmätning av egendom eller löneutmätning.

7. Efterbevakning

Efterbevakning är en tjänst som Confidens erbjuder för att hålla fordringar aktuella. Vi säkerställer en effektiv och god uppföljning om era kunders ekonomiska sits förändras.

Kontakta oss

Confidens Inkasso AB

Kivra: 559442-0498

106 31 Stockholm

 

E-post: inkasso@confidens.se

Telefonnummer: 010-148 11 10

Telefontider: Helgfria vardagar 09:00-12:00